bakar pepparkakscheesecake =)

Den står nu i frysen o kan plockas fram runt 20,00 ikväll, längtar =) ska nog ta med o bjuda kollegorna imorgon :)
Den kommer nog finas som efterrätt till jul om den blir god, men har ju smakat den förr så det ska nog inte vara några problem, om jag nu inte misslyckas förstås :P
Senare kommer tösen då blir det knäck o lite sånt smått o gott =)

här kommer receptet:

25 st pepparkakor

50 g smör
1 msk socker

200 g färskost
3 st äggulor
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl grädde

Mixa pepparkakorna. Smält smöret ihop med sockret. Rör ihop allt och tryck ut i en form, du behöver nog en 20-24 cm med löstagbar kant. Behöver ej gräddas.
Vispa ihop färskost, äggulor, socker och vaniljsocker. Vispa upp grädden i en separat bunke. Rör i ner grädden i smeten. Häll i lite smet och sen Lägg ett lager pepparkakor ( jag gjorde bara smulor o la mellan för jag hade inte så många pepparkakor kvar och tyckte det skulle bli för mkt med ett lager till) och så på med resten av smeten. Låt stå kallt minst 4h, tas fram ca 20 min före servering.

Snodde receptet av fina Sanna
http://saannapannas.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: sanna

Hihi smarrigt va!? <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback