Det känns som om det

var evigheter sen jag skrev här, men det e bara två dagar sen, men allt händer så fort o så mycket händer på engång att det känns som flera veckor sen jag uppdaterade er!

Senast jag skrev skulle jullan komma, o det gjorde hon o vi hade en helmysig kväll med god mat o massa skratt o prat! Lillebror tittade in (o sov över) så han fick vara med på ett hörn o snacka gojja :) dentta åt vi bla :

6 dl vispgrädde
200 200 g Toblerone
300 300 g frysta hallon
1 1 dl strösocker
citronmeliss

1. Riv chokladen på ett rivjärn. Smält chokladen i ett vattenbad.
2.
Värm grädden och blanda väl med chokladen, röran får inte koka.
3.
Ställ i kylen till dess att det är riktigt kallt.
4.
Vispa sedan chokladgrädden med en elvisp tills den uppnår mousse konsistens.
5.
Smällt sockret i en kastrull och blanda ner hallonen.
6.
Låt koka till dess att det sockret och hallonen har karamelliserat sig.
7.
Sila av i en chinoaise, ställ sedan kallt till dess att det är dags att servera.
8.
När det är dags att servera lägg då upp moussen på en spegel av hallonen och garnera med citronmelissen. Det går att forma moussen med en fuktad matsked för att uppnå en vacker äggform.

Fast jag slängde i hallon o bläbär o socker i en kastrull o läte det puttra upp o åt det så till =)


Runt midnatt åkte jullan efter att vi slumrat till i sängen o jag sov väl i rekord få timmar den natten men höll mig pigg fram till 04,00 söndagmorgon iaf =)


Lördag: Åkte hem till älskade mamma som kommit hem från semestern o hon hade med sig massa fina schalar till mig <3 o en parfym som dom glömde på flyget men som nu kommer på posten istället =) stor flaska amor amor och lotion för bara 350 spänn o lilla parfymen kostar annars 450!! KAP!

Sen åkte jag tll äslade jullan som kapade peruken så nu e jag super rakad på ena sidan o det andra e också lite kortare =) GILLA! Hon e bra min julia <3


 o hon gillar inte att vara med på kort =)

Sen for jag hem o styrde upp kvällen som gick från ena stället till det andra men dunder vart det. Åkte hem till Hanna o Emil sminkade o drack lite, packade med oss ännu mera drickbart sa hej till grabbarna som satt med sina suuuper cola saker i knät o nördade ;)
Gick till Frida, H2s syster o tittade på körslaget HEJA KATTNE  teamgabriel.se

 
busade dansade o drack minttu o oboy, namnam! H1 o H2 var bra fnittriga på vägen till Book,Sanna o min blivande lägenhet för lite mer påfyllning, där var det massa folk o Elin dök upp o vi drog till Riva o lyssna på trubadur edwins o hade dte helbra, H2 taggade av o jag höll igång en timme till efter att hon gått med div vänner jag råkade hitta där jag just var ;)

 inte vackra mkt suddigt men hey i dont care ;D



 söp bort tröjan gjorde jag också ;)

Vaknade söndag morgon i min soffa, klev upp såg mig i spegeln o garvade ihjäl mig :

 haha =D

sen använde jag dagen till att vara sliten, ta tråkiga beslut o deppa ihop lite. åt ihjäl mig på 2 bitar (!) pizza  som bara var jobbiga att tugga i sig o smakade som vanligt inget, varför ska man envisas med denna hemska bakis mat?!!!

O nu e det måndag:
Idag sov jag rätt bra ända till 10 så ca rekord sömn med sina 8 timmar, lyx!
Sen vart det fart på gumman! rensat 3 olika förråd, flyttat nästan allt mitt, åkt till tippen två gånger o målat om min hallmöbel, spanat tapeter färg o bokat in mera dag jobb, hurra ( nästan heltid nu :) ) sålt saker jag inte vill/kan ha var, skänkt bort annat o till sist runt halv sex komma på att mat e ju bra så efter piller för att få bort värken i käken ( som FORTFARANDE hänger kvar) kunde jag en timme senare äta lite tacosallad, jummy!
Dog i soffan, staratde datorn o hamnade sakta men säkert i FB koma o bloggträsket (har ännu inte kommit ur soffan) o så e vi i nutid!



här kommer bilder på byrån:
innan


efter:
 nu ser ni ju inte helheten men det kommer bilder sen när jag flyttat =D

H1 & H2 fina tjejer det där ;) <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback